Ajatukset suuntaa kohti kevättä | SELKEÄSTI KAUNISTA

Ajatukset suuntaa kohti kevättä



Instagramin puolella kerroinkin todella kiireisistä viime viikoistani. Edessä on viimeiset opiskelun lopetukset ja sen jälkeen armoton pääsykokeisiin lukeminen. Koko keväälle löytyy yhtä kuin toista puuhailua! "Kotoilu" on jäänyt vähemmälle monien projektien vuoksi. Viikkojen aikana maisemakin on muuttunut ehkä jopa hieman masentavaksi. Aijoittainen räntäsade ja huonosti auratut pihat saavat alkaneen kevään tuntumaan huonolta ja vetiseltä. Kevään loskakelejen myötä olen itsestäni löytänyt varsinaisen -räntäkelien vihaajan- . Rakastan sydäntalvea ja lämmintä kesää, mutta vuodenaikojen välivaiheet tuottavat minulle mielenvaivaa. 

Nyt kun opintoni ovat tältä osaa jäämässä taaksepäin, on minun keskityttävä uusiin haasteisiin. Tavoitteenani minulla olisi päästä opiskelemaan kauppatieteitä, sisustusarkkitehtuuria tai välivuoden vaihtoehtona sisustussuunnittelua. Tähtäimessäni olisi myös päästä mahdollisemman pian suunnittelemaan omaa yritystoimintaa, joka on tällä hetkellä suurin päämäräni. Onneksi arkeni hieman rahoittuu ja ajattelin toteuttaa myös kotona kesken jääneitä ideoita.

Olohuone - keittiösisustuksen vaikeimmat epäkohdat ovat olleet matot. Minulla on ollut mattoja moneen eri lähtöön lehmäntaljasta villamattoon. Aikaseimmassa postauksessani kerroin hakevani kotiini enemmän lämpimiä maanläheisiä sävyjä kylmien harmaiden tilalle. Odotan innolla VM carpetin mattoa, jonka tilasin muutama viikko sitten. Vaihtoehtoina minulla oli monen sisustaja suosikki hattara ja Silkkitie. Päädyin Silkkitie mattoon sen pehmeämmän ja pidemmän nukan takia. Se yksinkertaisesti tuntui vain paremmalta ja heti omalta.  Ruokapöydän alle olen suunnitellut mattoa Annon mallistosta, jota olen harkinnut pitkään.



Minua inspiroi maanläheiset sävyt ja helppohoitoiset luonnolliset materiaalit. Lämpimien sävyjen rinnalla minua kiehtoo pilkahdus vihreää viherkasvien avulla.

Tekstiilejä kuten mattoja, tyynynpäällisiä ja verhoja valitessa, kannattaa panostaa laadukkaisiin materiaaleihin. Kunnolliset laadukkaat materiaalit on helpompi pitää puhtaana ja niissä on yleensä paljon parempi kemiallisen rasituksen kestävyysarvo. Esimerkiksi laadukkaat verhot myös "roikkuvat" paljon ryhdikkäämmin kuin halvasta enemmän keinokuitumateriaalista valmistetut verhot. Nukkamattojen nukissa on suurta laatueroa. Etenkin siivousintoilojoille (niin kuin minulle) ja pölyherkille ihmisille laadukas nukkamatto, joka ei kerää ja "vangitse" likaa itseensä on ehdoton valinta.

Vaikka kevät tekee tulaan erittäin hitaasti ainakin täällä Itä-Suomessa, on minulla ajatukset jo tulevassa kesässä. Olen harkinnut kasvattavani itse kesäkukkani tänä vuonna. Ajatus on vielä harkinta-asteella ja katsotaan uskaltaudunko ryhtyä koko hommaan ollenkaan. Aion kiinnittää suurta huomiota parvekesisustukseen, josta tulen tekemään postauksia myös tänne blogiini ja Instagramiini. Kesässä odotan myös ulkomaanmatkaa, jonka tulen tekemään kesän loppupuolella.

Joko teillä on kevät fiiliksiä?

(Kuvat: www.meillakotona.fi)





SHARE:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Haku

Blog Design Created by pipdig